Connect with us

KASIH SAYANG

Nurse D1kecam Sebab Buka Aib Pes4kit Pakai ‘Spender’ K0yak.

Published

on

Sebagai seorang kakitagn kesihatan, sudah tentu banyak perkara yang mereka dah pernah tengok dan alami semasa sedang bertugas. Namun itu semua adalah kerana tanggungjawab semasa bertugas.

Macam baru-baru ni, seorang jururawat telah dikecam netizen selepas video TikTok yang dimuatnaik tular di media sosial.

“Tali branya kendur!”

Dalam video tersebut, jururawat hospit4l kerajaan ini telah menasihatkan orang ramai untuk tidak memakai seluar dalam k0yak atau lusuh kerana kita tak tahu sekiranya akan berlaku kem4langan.

Kat sini akak nak bagi nasihat sikit dekat korang kat luar sana, lepas ni st0p pakai spender yang k0yak, yang tali dia dah nak putus, yang talinya dah kendur.

“Sebabnya kalau berlaku acc1dent, kecem4san sekali orang bukak dekat dalam tu orang tengok spendernya berlubang, spendernya k0yak, tali branya kendur, penuh dengan taik lalat. Ha, buat malu je.

“Tengok luaran bukan main. Kal4hkan artis kal4hkan top model. So lepas ni stop pakai ya. Beli baru. Tak semestinya yang mahal, yang murah pun takpe janji benda tu elok. Ok?”

“Kdg org terlepas pandang sbb dlm fikiran bknnya org nampak pn tp hakikatnya kita tdk tahu sekiranya terjadi musibah bila kita dihantar ke hospit4l para nurse akan membuka pakaian kita & di situ lah tersingkap secara tdk sengaja.”

Ini antara Komen Netizen:

“Betul tu saya sokong..pesanan nya..arw4h mama..sebelum dia meningg4l selalu kurang..sihat dia selalu pesan kalau satu masa dia sakit tolong buka
kutang atau seluar dalam.nya jg sampai org lain buka…jg sampai org nampak..kutang..atau seluar dalamnya…alhamdulillah..pesanan.nya dapat saya
tunai kan sampai lah..ia menghembus kan naf4s terakhir..dikereta ambul4n..baru saya faham..jg sampai org nampak..biasa lah,,..kadang..ada seluar
dalam yg getah nya dah besar kutang yg tercabut besi atau span nya…sebagai seorg perempuan..kira harus jg semua tu..”

“betul.. tapi ada benda betul yg tak perlu dibesarkan.. suka hati orang la nak pakai baru ke buruk, bukan menyusahkan pun.. hanya sekadar tak cantik dipandang saja..”

“Aku tak kisah klau aku dibukanya seluar klau dbri diberi rwtn yng penting kesihatan tpi yng ni jururawat ni apo halnya nak heboh mau post gambar seluar dlm orang apasal pikirlah perasaan orng lain bkn nak perm4lukan nama sdh jururawat tempat hospit4l lagi tu..”

“Amendelah judge spentot pesakit”
Malangnya video yang dimuat naik oleh wanita ini telah mendapat kecaman dari netizen yang menganggap jururawat ini telah membuka aib pesakitnya.

Malah, ada yang meminta agar Kementerian Kesihatan Malaysia mengambil tindakan ke atas jururawat tersebut.

Untuk pengetahuan korang, video tersebut telah pun dipadamkan dari akaun jururawat tersebut.

Mungkin niat dia hanya nak nasihatkan orang supaya tak malu kalau berlaku apa-apa kot, bukannya nak buka aib pesakit.

sumber: lobak merah

Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih! LIKE PAGE FB KAMI JIMMY NETW0RK UNTUK MENDAPATKAN INF02 TERKINI DAN MENARIK

Pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum memberikan sebarang k0men anda disini. Pihak E-AKbar juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!