Connect with us

KASIH SAYANG

“Lepas Ni Aku Kena Beringat, B4haya Betul Besi Tempat Duduk Kereta Ni”.

Published

on

M0h0n jadikan kisahku sebagai peng4jaran|

Tiada ibu yang sanggup menceder4kan anaknya, apatah lagi membiarkan si kecil berlvmuran d4rah hanya disebabkan oleh kecu4ian diri sendiri.

Seorang ibu kepada sepasang cahaya mata, Nadila Mohamad, menceritakan pengalaman cem4snya berdepan ‘tr4gedi berd4rah’ yang menimpa anak perempuannya agar dijadikan tel4dan bagi ibu bapa lain.

“J4ntung ni macam seolah-olah ken4 renj4tan. Ini pertama kali d4rah lencun macam ni aku tengok dan aku pegang sendiri, habis tudung dan baju serta kedua belah tapak tangan aku dengan d4rah Deqna (anak perempuan).

“Bila buka je lampu tempat duduk belakang, terkejut tengok d4rah yang terperc1k dan besi tempat duduk belakang yang Deqna kena tu…masyaAllah tajam,” tulisnya dalam sebuah p0sting yang dimuat naik di laman sosial.

Wanita itu terus membawa anaknya ke un1t kecem4san Hosp1tal Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk mendapatkan raw4tan dan mend4kwa si kecil itu disahkan oleh d0kt0r tidak mengalami keceder4an serius.

Posting tersebut setakat ini telah dikongsi sebanyak 3,569 kali dan menerima lebih 2,000 komen daripada netizen. Nadila mengakui berasa terk1lan dengan tindakannya membiarkan an4k lelaki dan perempuannya bergur4u serta bermain di dalam kereta.

Enggan menunding jari kepada sesiapa, wanita yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan itu mengakui ia adalah kesil4pan dirinya sendiri.
“Lepas ni aku kena beringat… bahaya betul besi tempat duduk kereta ni.

Aku bukan sal4hkan besi ni tapi kena lebih berh4ti-h4ti sebab anak-anak aku memang jenis ‘hyper’. “Memang mereka tidak mahu duduk dalam ‘carseat’ dan seriusnya benda ini (besi) memang nampak mudah.

Hanya sekadar besi tempat duduk dalam kereta tetapi sebenarnya bah4ya dalam tidak sedar,” ujarnya sambil mengingatkan agar ibu bapa lain melindungi bucu pada besi tersebut.

Besi yang dimaksudkan olehnya adalah besi laras tempat duduk kereta yang akan terdedah apabila ditolak ke belakang. Wanita itu melalui posting terkininya pada petang Ahad turut meminta m4af kepada anak perempuannya itu dan mengakui masih tr4uma dengan ins1den yang berlaku.

Nadila turut mem0h0n maaf kerana tidak dapat memberi reaksi terhadap setiap komen yang diberikan kerana kekangan masa untuk menguruskan anak perempuannya yang amat memerlukan perhatian wanita itu.

Please Share kepada yg lain

Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih! LIKE PAGE FB KAMI JIMMY NETW0RK UNTUK MENDAPATKAN INF02 TERKINI DAN MENARIK

Pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum memberikan sebarang k0men anda disini. Pihak E-AKbar juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!