Connect with us

PENGETAHUAN

[VIDE0] Danial(Lawak Solo): Kenak4n Sc4mmer Dan Sangat Mengejutk4n Apabila Mengakui Dapat RM300K Sehari

Published

on

Siapa tak kenal dengan Mohamad Danial Mohd. Zaini atau dipanggil Danial saja. Dia pernah beliau menjuarai rancangan realiti Lawak Solo Pada Disember 2016.

Dia juga Suka meniru (impersonate) suara beberapa selebriti terkenal sejak kecil, antaranya penyanyi Mawi, meniru suara bekas pemimpin negara seperti Dato Anwar Ibrahim, Dato Seri Najib Tun Razak dan ramai lagi suara yang dia boleh tiru.

Baru-baru ini Danial telah dihubungi melalui panggilan telefon oleh seorang scammer yang menyamar sebagai Sarjan Azlani Bin Palan. Dalam perbualan ini kononnya ada orang lain yang menggunakan nama Danial untuk menghantar bungkusan ke pelabuhan port Klang ke Sabah,

Namun Danial telah mengetahui bahawa orang yang mengaku sebagai sarjan ini adalah scammer dan dia terus melayan dalam perbualan itu. Scammer itu memberitahu Danial bahawa kononnya ada bayaran yang kena buat.

Dan yang lebih kelakar lagi di pertengahan perbualan mereka Danial telah berpura-pura menggunakan suara Dato Seri Najib. Padan muka dengan scammer ni.

Namun scammer mengakui pada hari itu saja hasil menipu mereka mencecah RM300k dan yang paling menyedihkan lagi scammer ini tidak langsung ada perasaan bersalah terhadap orang-orang yang mereka tipu.

Danial siap memberikan nasihat menyamar sebagai Dato Seri Najib. Kelakar juga perbualan mereka ini, namun diakhir perbualan memang terbaik dan sangat menyentuh hati apa yang dikatakan oleh Danial kepada scammer ini.

Lihat rakaman video yang telah dibuat oleh Danial ini dibawah.

Ini kata-kata netizen kepada Danial apabila melihat rakaman video perbualan ini:

“Tidak rasa bersalah langsung dirinya melakukan sedemikian..betullah bila hati dh mati dia akan terasa terbiasa malah merasionalkan sesuatu yg dia lakukan adalah betul”

“Bagus Daniel usaha yg baik, nasihat dan doa yg baik. Kebiasaannya org jahat mcm mana sekalipun, bila sebut tentang mak ayah, pasti hatinya terjentik sedikit”

“Makanlah DUIT HARAM tu! Esok Api Neraka makan kau pulak. Fikir dunia je, fikir diri sendri je susah, xfikir org lain cari duit susah siang malam! kau tak nak usaha, malas usaha, kau tau makan duit org je. makan2, makan puas2 nnti kau tunggulah balasan TUHAN ya!”

“Bongok punya scammer. Kalau marah kat kerajaan, kenapa nak scam rakyat. P la scam jabatan ke majlis ke Kementerian ke menteri2 ke kan baru power. Ni scam org tua org susah, rakyat juga jadi mangsa. Dah2 la mkn duit haram. Dunia lepas la esok mati rasalah nanti.”

“Bagus daniel bagi kesedaran pada semua rakyat untuk kalahkan scammer haram rakyat malaysia ni. Tak jatuh di dunia, tenggelam di akhirat itu pasti. Ya Allah selamatkan kami semua dari kekejaman scammer”

LIHAT VIDEO DIBAWAH:

“DSN sebagai seorang idola di dlm hidup rakyat..semangat membela diri, berani kerana benar sudah di fahami rakyat marhaen..nk menipu pon scamer dah kecut bila dengar suara jer…terbaik daniel..teruskan usaha murni..yg penting buat kita semua..bila terima panggilan scamer tak guna..putuskan talian..kalau dh info yg di mintak adalah tidak masuk akal..peduli apa.”

SEMOGA SCAMMER INSAF
“Mana tau bila scammer tu insaf, dia cari balik mangsa2 utk pulangkan duit mangsa, atau pun, jika dah tak mampu sebab berjuta2 dah dibelanjakan, dia berubah betul2, cari rezeki halal. Buat mangsa atau yg belum jadi mangsa, beringatlh2 kita, sentiasa berdoa agar Allah pelihara kita di samping lengkapkn diri dgn asas ilmu kewangan atau undang2. Anggapla duit yg dah ditipu itu sebagai takdir Allah, nasib tak baik yg terkena kat kita, mungkin Allah nak ampunkan dosa kita, atau jaga kita dari termakan hasil syubahah. Asbab melalui scammer tu je. Kadang2 byk sebab lain yg boleh sebabkn duit kita hilang. Betul tak? Salam Ramadan dan selamat hari Raya Aidilfitri.”

Semoga scammer NI AKAN INSAF SUATAU HARI NANTI..

Terdiam Scammer dengar suara Najib..malu apa bosa kiterr..
Hai scam-scam lumayan jugak ko dapat melayu tipu melayu plak tu

NASIHAT UNTUK KITA SEMUA

Jenayah scam kian meningkat dengan wujudnya teknik yang terdiri dari pelbagai cara. Sehinggakan anda langsung tidak terfikir bahawa ianya merupakan satu penipuan.

Sebab itulah sebagai pengguna, anda perlu lebih berjaga-jaga dalam melakukan transaksi untuk apa-apa pembelian kerana zaman sekarang, jenayah siber atau scammers kini semakin bijak menjerat pelanggan.

sumber: FB cili goreng

Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih! LIKE PAGE FB KAMI JIMMY NETW0RK UNTUK MENDAPATKAN INF02 TERKINI DAN MENARIK

Pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum memberikan sebarang k0men anda disini. Pihak E-AKbar juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!