Connect with us

KASIH SAYANG

Anak J4tuh Isteri Salahk4n Suami Tak Teng0k Anak Sebab Main Handph0ne

Published

on

Foto sekadar hiasan. Hi KRT,

Ini cerita sebenar se0rang suami:

“Harini aku nak citer sikit. Aku ni h0bi main game. Memang dari dulu lagi aku suka main game. Bini aku ni selalu buat muka, ada jer tak puas hati kalau aku main game. Tambah lagi sekarang kan puasa. Aku selalu jer balik lewat pkul 4 pagi sebab nak terus sahur. Tu pun marah. Isteri aku ni ada jer alasan dia.

Sikit sikit alasan anak. Kerja rumah dia lah yang buat. Kerja aku cari nafkah jer. Memang aku suruh dia basuh kereta buang sampah basuh tandas semua.

Kereta tu dah 3 minggu dia tak basuh Alasan anak demam lepastu buang sampah pun susah Apa susahnya letak lah anak kat tepi basuh lah kete Bawak jer lah anak tu pegi buang sampah sekali.

Anak aku tu baru 5 bulan. Tiap masa menagis. Aku dah lah balik lambat pkul 4 pegi main game. Pastu sahur lagi smpai pkul 5 s0 time aku tid0 Anak aku bising jer memekak..

Harini anak aku jatuh katil sebab bini aku letak sebelah aku dia dah sendal kan bantal tapi Anak aku tu dah pandai g0lek g0lek. Entah macam mana jatuh katil.

Dia lah yang b0d0h. Dia bgtaw dia skit perut nak berak. Takde 0rg nak teng0k. Ape ke b0d0h sgt. Bawak jer lah anak sekali. Pastu salahkan aku tanak teng0k anak. Aku nak tid0. Aku mengantuk.

Bila nak masak jer. Sruh aku teng0kkan. Aku nak rehat. Susah sangat ke jaga anak? Aku cari nafkah lagi susah taw. Aku ni pulak perfecti0nist, aku mmg nak teng0k semua benda teratur and aku ni ketua keluarga.

Dia kena dengar cakap aku. Dia tak b0leh lawan. Even aku tak nak jaga anak sekalipun. Dia kena dengar. Pesanan untuk semua isteri. Apa yang suami cakap, kena patuh. Kena taat. Jangan nak lawan.

KISAH KE 2.
Suami kaki game tapi yang menyakitkan saya, mak mertua terlalu s0k0ng apa
yang anak dia buat sampaikan satu hari kami bergduh besar sebab mak mertua. Saya rasa nak bnuh suami dan mak mertua sebab….

Hai admin. T0l0ng hidekan pr0file saya ya. Saya ni bukannya jenis kaki mengadu. tapi tak ade tempat saya nak luahkan. bila pendam saya yang skit. Macam ni saya ni se0rang isteri dan mempunyai 2 0rang anak yang berumur 4 tahun dan 2 tahun 5 bulan.

Suami saya seorang kaki game . Ya memang kebanyakkan orang cakap elok kaki game dari kaki perempuan, tapi apa guna kahwin kalau 1 benda pun takde nak tlg saya.

Saya ni da masuk 5 tahun berumah tangga tapi hidup macam tu tak berubah2. Dah la tinggal dengan mak mertua, suami saya ni susah nak cakap dia kalau kerja nak ikut kepala dia.

kadang2 kerja kadang2 cuti. FYI, suami saya sekarang kerja swasta bahagian sale, dia kalau pegi kerja ikut m00d dia.

Dia banyak kali kena buang kerja. Dia langsung takde usaha nk tmbah pendapatan. Malam pulak dia akan keluar lepak dengan kawan2 dia pegi main pubg.

Kalau dia ade dekat rumah dia akan bang0n k0l 1 mcm tu.Saya la yang tunggang-langgang dengan anak2 yang masih kecik tu.

Kalau saya kejutkan dia bangun pagi dia akan menengking kat saya kate dia penat. Saya ni jenis malas nak cari g4duh.

kalau saya sebut pasal dia pegi melepak balik k0l 3-4 pagi dia akan mengmuk macam 0rang gila. Anak2 yang jadi m4ngsa. Anak2 dari pagi sampai malam saya yang uruskan.

Tambahan plak baru2 ni saya dapati diri saya mengandung saya muntah2 teruk sampaikan nak uruskan anak2 memang tak larat. Makan, masak, kemas rumah saya memang tak larat.

Tapi suami saya tetap dengan perangai dia. Dia tau bang0n tid0 makanan dah siap atas meja. Saya smpai dah naik b0san smpaikan saya nak gugurkan kandungan ni.

mak mertua saya jenis tak ambik tau tentang hidup anak dia. Dia tau dia pegi keje balik keje rumah mesti bersih makanan mesti kena siapkan. Kalau tak dia akan tarik muka dan tak bercakap dengan saya. Apa dia ingt aku ni 0rang gaji ke apa.

Saya smpai bergduh2 suami sebab perangai dia dengan mak dia. Apa patut saya buat sebab saya memang tak tahan dengan situasi sekarang? saya smpai tahap nak bnuh suami dengan mak dia.

Perk0ngsian berguna daripada ustaz ebit lew untuk suami dan isteri.

Kenapa isteri yang baik lemah lembut berubah menjadi isteri yang garang dan kuat marah-marah…

Tadi selesai beri ceramah ada se0rang tahan saya sebelum sampai rumah. Saya terkejut juga. Abang tu
stress. Katanya isterinya kuat suka marah-marah.

Anak-anak asyik kena marah jer. Cepat naik angin. Suka masam jer muka. Berubah perangai. Dah lama juga perangainya.

Ramadhan ini sem4kin menjadi-jadi. Tak nak layan suami. Dah tak nak bercakap..ustaz t0l0nglah saya. Apa saya perlu buat..

Abang, sayang abang kerana Allah. Nak tahu tak sebab apa isteri kita jadi begitu. Dulu isteri yang baik dan lemah lembut. Suka bermanja.

Bergurau sama-sama. Kini semuanya berubah..lagi teruk ada yang sampai stress dan kemurungan..mereka cuma manusia macam kita.

Sebabnya ialah,mereka rindu suami mereka. Mereka perlukn suami yang beri perhatian pada mereka. Mereka penat abang. Dari pagi sampai waktu tidur cuma untuk keluarga.

Mereka perlu rehat. Mereka nak suami dengar mereka. Bantu kerja-kerja rumah. Urus anak-anak..kasihan mereka..

Dari pagi sahur. Asyik terjaga-jaga nak siapkan sahur buat suami dan anak-anak. Mereka rindu nak s0lat dan baca Al-Quran bersama suami…mereka dahaga bimbingan dan kasih sayang..

Saya nak tanya abang ada tak buat semua tu. Kita para suami gagal bimbing mereka.

Erm betul lah ustaz. Saya sibuk kerja. Balik rumah saya sibuk dengan telef0n tak berhenti. Tak t0l0ng basuh berak anak. Tak t0l0ng buang sampah.

Tak t0l0ng ajar anak-anak sek0lah. Semua isteri saya buat. Dah lama tak berbual-bual dengan isteri. Dia cakap, saya lambat jawab.

Sebab teng0k tv dan main telef0n. Ya Allah tuhanku..lepas tu kadang-kadang lepak mamak malam-malam. Pergi bersukan dengan kawan-kawan. Mesti wife saya stress..

Betul ler tu abang. Itulah sebabnya. Bukan tak b0leh buat semua tu. Tapi jika kita nak rehat. Teng0k dulu isteri kita dah rehat ke belum. If kita nak beli apa-apa untuk h0bi kita teng0k dulu isteri kita pencuci muka pun takde duit.

Sebelum kita pergi berurut teng0k isteri kita dah berurut dah ke belum. Kita s0lat tarawih bantu juga supaya isteri kita sempat tarawih..mereka juga manusia dan perlu masa nak s0lat dan zikir pada Allah..buat Taklim sama-sama dengan isteri dan anak-anak..

Gitulah abang. Baru betul suami s0leh. Ayah yang baik. Hamba Allah yang disayangi Allah. Barulah hidup rezeki kita berkat. Barulah Ramadhan ini telah mengubah kita. Kita berjaya dalam sek0lah Ramadhan ini. Asas dia mula di rumah. Bagaimana layan suami atau isteri.

Abang tu kata,ustaz izin saya pluk ustaz. D0aakn saya ustaz. Saya nak jadi hamba Allah yang baik. Teringin nak buat dakwah dengan ustaz.

Saya d0akan abang bahagia sampai syurga bersama isteri dan semua anak menjadi anak s0leh dan s0lehah-
Ustaz ebitlew

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!