Connect with us

KASIH SAYANG

Hidup Bahagia

Published

on

Kisah ini diketahui Setelah diceritakn oleh seorang lelaki yang melihat kejadian itu ketika dia berada di kawasan pembuangan sampah.

Seekor anjing jalanan menjumpai bay1 yang ditinggalkan di tapak pembuangan sampah. Lelaki ini melihat Anjing itu membawa bayi itu dan letak di depan pintu rumah seorang lelaki dan menyalak sampai tuan rumah membuka pintu.

Insiden mengharukan ini terjadi di Oman, kemudian viral berikutan ramai netizen yang terharu dan juga sedih melihat foto-foto yang dikongsikan mengenai bayi tersebut.

Kejadian mengharukan ini viral dan menjadi sensasi di Arab dan kemudian viral di dunia.

Seorang lelaki mengongsikan foto yang ia ambil, yaitu foto seekor anjing yang sedang berkeliaran di sekitar tumpukan sampah menemukan benda yang membuat banyak orang terkejut.

Bukan sisa makanan atau bangkai yang anjing ini bawa, tapi ia membawa bay1 yang masih terdapat tali pusat di perutnya.

Anjing tersebut membawa bayi malang itu dimulutnya, dengan darah yang masih menitis.

Pada waktu itu Lelaki tersebut mengekori anjing tu dan sangat terkejut melihat itu adalah bay1 dan cuba memeriksa keadaan bayi1yang ada dimulut anjing itu namun dia gagal untuk mendekati anjing itu. Ia berfikir mungkin bay1 tersebut akan dimakan oleh anjing tadi tetapi dia melihat sendiri anjing itu membawa bay1 itu dan meletakkan di depan pintu rumah satu keluarga yang berhampiran di kawasan itu dan anjing itu menyalak sampai tuan rumah membuka pintu.

lelaki itu kemudian menceritakan kepada keluarga tadi tentang tindakan anjing yang dia telah lihat dari pusat pembuangan sampah. Rupanya keluarga tadi pernah beberapa kali memberikan makanan kepada anjing ini namun anjing ini bukanlah milik mereka.

Kini bay1 comel itu masih hidup dan sihat seperti orang lain.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!