Connect with us

KESIHATAN

[Video]:Punca Suami Gali Kubur Arwah Isteri Yang Meny4yat Hati

Published

on

Tindakan Suami Gali Kubur Arwah Isteri Yang Menyayat Hati..

Tidak dinafikan lagi kehilangan insan yang tersayang merupakan satu keadaan yang amat sukar untuk diterima.

Seperti sebuah video yang tular di Indonesia memaparkan seorang lelaki yang merupakan suaminya telah menggali kubur arwah isterinya untuk melepaskan rindu yang terpendam selama ini. Memang sedih!..

Siapa tak sedih jika kehilangan isteri yang amat disayangi. Ini kerana isteri atau suamilah teman hidup kita setelah kita berkahwin dan di sempurnakan lagi kehidupan kita dengan kehadiran anak-anak dalam rumahtangga kita.

Hubungan suami isteri yang dihiasi dengan kasih dan sudah berjanji sehidup-semati, perjalanan hidup susah atau senang, tawa dan tangis dalam liku-liku kehidupan di harungi bersama.

setelah melihat video yang tular ini, meemang hati tak tertahan sebak di dada..semoga suami ini diberi kekuatan dan ketabahan dalam menghadapikeadaan ini.

Gali kubur isteri

Kejadian ini berlaku di Kota Semarang, Jawa Tengah Indonesia menyaksikan seorang suami telah bertindak menggali makam arwah isterinya. Tindakan tersebut dipercayai si suami tidak dapat terima hakikat bahawa pasangan hidupnya telah meninggal dunia.

Video menunjukkan individu itu berusaha sekuat tenaga dengan menggali kubur berkenaan menggunakan sebatang cangkul tanpa dibantu sesiapa. Di akhir video, si suami kelihatan tersungkur di kubur isteri sebelum kerja menggali itu selesai.

Ini antara komen-komen natizen dalam instagram yang melihat video ini..:

….”Belum bisa move on, seorang pria berusaha menggali kembali jenazah istrinya. Lokasi: Semarang..”
..”efriyadileng
Sabar kawan kita harus tawakal berikan doa yg terbaik buat istri mu moga dia di berikan syurga yg terbaik di sisi Nya..”

…”Pakkk itu malah menyiksa yg ada di alam kubur paaakk??? iklaskan paaakkk ya Allah..”

…”Sabar, aku juga kematian isteri. Kuatkan hati kamu. Jika kamu sayang dia, kamu kena hidup dengan kuat..

…”pernah terjadi ,masa arwah suami..aku redha suamiku pegi bt selamanya..tapi bila sampai masa rindu yg teramat sakit Allah saja yg tahu.”

Marilah kita semua doakan agar si suami ini dapat diberikann kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi keadaan ini..

Semoga ini menjadi satu kesedaran bagi kita semua agar kita menghargai dan menjaga hubungan yang utuh antara suami isteri selagi kita masih hidup di dunia, ini kerana apabila kita sudah tiada lagi pastinya kehilangan isteri atau suami itu amat-amat sukar untuk digambarkan kesedihan..

kongsikan kepada rakan-rakan kita agar sama-sama menjaga hubugan antara suami dan isteri selagi kita masih hidup..

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!