Connect with us

TERKINI

Dilangg4r Lori 3 Tan, Kaki Kiri Dip0tong Kini Memulakan Hidup Baru Dengan Berniaga

Published

on

Pada Feb. tahun 2015 aku mula jalani perniagaan sendiri sub wiring. Alhamdulillah ada 4 bangunan harus disiapkan. dan loan sebuah kereta second hand utk bniaga awal bulan Feb. Tahun 2015 juga. spjng pjalanan pada bulan tu semua bjln lancar. masa nie anak sorg. umur dia bulan Feb tu btl2 9 bulan.

Sehingga pada hujung bulan Feb. tu,cadangan nak balik kmpung sbb nak khabarkan dgn ibu sy dah ada company sndiri. kami dari keluarga yg susah. stu kejayaan juga dpt bina perniagaan sndri walau skolah tak tinggi. pada 27hari bulan Feb. tahun 2015, Pada pukul 8 malam selepas hantar pkerja,smsa pjln ada sorg pak cik minta tlg tukar tayar kereta, kereta dia bocor tayar, sy turun niat nak tlg dia, sy bagi tayar gantian kereta sy utk dia,lgpun masa tu sy nak balik cepat sbb nak kena bawa anak ke klinik, dia meragam dan demam panas.

Masa sy nak ambil tayar gantian kereta di bonet kereta sy,masa nie lah tanpa sy sedar sy dilangg4r sebuah lori 3 tan. kaki kiri hancvr, dan kereta total lost(x sempat bayar bulan,smpai skrg belum mampu byar). kereta hancvr. Bermula detik tu lah segala yg di bina,semua “hil4ng”. Allah uji kami, kita hanya dpt merancang tp segalanya dlm ketentuan Allah.

Kesan kena langg4r nie juga lah sy msh alami Amnesi (bhsa doktor). istri dan anak sulung Nur Imanie Insyirah (9bulan umur) sy blh jd ingat x ingat, bahagian kepala sy kena langg4r dgn kuat hingga cermin lori tu pecah kena kepala sy.

Lebih 12jam dlm bilik bed4h,hil4ng dar4h byk kritik4l hilang dar4h…keadaan baru lps pmbed4han jga,mmg x dpt nak bangun,emosi x stabil lg. berat kaki kiri yg dp0tong nak angkat, baring je lah. Pakai pampers dan klu bn4jis,istri yg cucikan, suap makanan dan minuman,istri kena buat, lapkan badan sy dgn air, anak pula kecil lg umur.

Dlm satu hari byk krj dia kena buat, besar jga pengorbanan dia utk sy, semoga istriku peroleh ganjaran pahala dan saham akhirat utk nya di akhirat nnt. Aamiin Allahuma Aamiin. Masa nie s4kit tu terasa sgt, gguan emosi tu mmg ada, istri kena t0lak sy guna kerusi roda,klu nak bawa sy tgk suasana luar agar tdak merasa terkvrung, ke hosptal utk check up,diaa kena t0lak sy guna kerusi roda, anak pula sy kena pegang, prg ke hosptal kena naik kereta tambang sbb x da bas.

Masa dah x da kereta tu,yg paling buat kami men1tis air mata,anak sy nie asal dia dengar je bunyi kereta, cepat2 dia bgerak spt itik tgk dluar rumah,ingt org nak bawa dia jalan2, tp x da sbb sblm kem4langan,dia sllu ikut sy hantar pekerja sy ke tmpt bangunan/rumah yg kena buat wiring.

Hampir 2 tahun jga istri t0lak sy guna kerusi roda ke hosptal masa tu, sbb sy 3 kali jlani pmbed4han pot0ng tulang kaki kiri,dari ada kaki kiri tinggal sampai lutut,bed4h lagi,tinggal atas lutut dan bed4h lagi,btl2 tinggl sikit lagi kaki kiri. Effection kata doktor lah.

Masa tu lah umpama hari hujan dan gel4p, kami kena gagahkan juga smata2 nak tgk anak membesar dgn baik, terdetik istri nak buat rempeye, dia ada kemahiran masak, tu lah prmulaan jualan kami buat, utk penuhi kperluan (susu dn pampers dia) anak kena utamakan.

Skrg anak sy Nur Annisa Insyirah lg kena jlni rawtan susulan slps dia jlni pmbedhan hari tu. Doakan kami dan juga skian lama blalu,anak ku Nur Annisa ini membesar dgn sihat. Alhamdulillah, trma ksh byk2 pda shabat2 yg byk bantu dan mendoakan kami.

Terima kasih atas sokongan Tuan Puan. Kami doakan semoga Allah beri kesihatan yg baik, rezeki yg barokah dan melimpah ruah serta istiqomah dalam mencari redho Allah. Aamiin Allahuma Aamiin. Dan Skrg kami skli lg Allah uji,ayah kami pada usianya yg tua telah disahkan hid4p k4nser, masa kami msh kecil dia korb4nkan masanya bersama kami meredah hutan cari kayu balak demi sesuap nasi utk anak2nya, dan 6 atau 7 bulan skli baru dia dpt tgk anak dia, zaman dulu x da tphne cnggih.

Skrg walaupun sy OKU sy akan usaha sbaik mgkn ikhtiar buat jualan utk bantunya.

SAHABAT MOHON DOAKAN AYAH SY. blh jd ada doa diantara sahabat2 ,Allah makbulkan,Aamiin Allahuma Aamiin.

Harap2 Ada yg sudi beli dan sebarkan jualan sy. Ikan terubok masin RM8/RM13 seekor. Popia serunding udang RM18. Popia nestum RM16. Peria Crispy RM9

INSYIRAHFAMILY
Maybank
561181109829
Semoga Allah merahmati kalian. Aamiin
Blh whatsap klu berminat Mohd Sabrie Brahim -0128087457

Akhir kata

Marilah kita pakat-pakat bantu saudara ini dan keluarga beliau semoga dapat mengurangkan segala kesusahan yang dialaminya dan keluarga. Semoga juga saudara dan keluarga sentiasa sihat dan dirahmati Allah.

Sumber : FB MOHD SABRIE BRAHIM

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!